Blogger Backgrounds

Wednesday 29 February 2012

Qiam

okay, dah lama ema x update anything kt blog. it's time to re-spark the energy in my blog! hahaa... *agak merapu* hari nie ema nak cakap skit pasal Qiam.

dengan perbuatan kita bangun daripada tidur untuk Qiamullail, actually, telah putus kesemua ikatan2 yang syaitan ikat pada badan kita masa kita tidur.  alang-alang cakap pasal ikatan nie, lebih baik ema cerita sikit pasal ikatan syaitan pada dir kita masa kita tidur.

syaitan akan ikat kita sampai kita terlena (everytime we go to bed) kalau kita bangun dan berzikir pada Allah, maka terbukalah satu ikatan tersebut. kalau kita bangun dan berwudu', maka terbuka lagi satu ikatan. tapi, kalau kita bangun untuk Qiam, akan terbuka kesemua ikatan tersebut


untuk orang yang x pernah bangun solat malam, Rasulullah bersabda, 'telah dikencingi oleh syaitan manusia itu'


apa pulak kebaikan kita bangun solat malam?
1-jauh daripada penyakit
2-dipermudahkan urusan hisab
3-urusan melintas titian siraat menjadi mudah


Subhanallah...


Adalah dusta orang yang mendakwa cinta kepadaKu tetapi dia tidur daripadaKu. bukankah setiap orang yang dilamun cinta sangat suka kalau sentiasa berkhalwat (bersunyi-sunyian) dengan kekasihNya? Inilah Aku yang sentiasa memerhatikan kekasih-kekasihKu, sungguh mereka telah menjelmakan Aku dalam pandangan mereka, berdialog denganKu seolah-olah mereka menyaksikan Aku, bercakap denganKu seolah-olah Aku hadir di hadapan mereka. Esok akan Aku senangkan hati kamu di syurga-syurgaKu. Perasaan ini sentiasa tersemat kukuh di hati mereka sehingga tidak ada di dalam hati mereka kecuali Aku. Oleh itu, tidak ada yang muncul dari anggota mereka melainkan sesuai dengan apa yang ada di dalam hati mereka.

No comments: