Blogger Backgrounds

Sunday 30 October 2011

tanggungjawab saya..

saya dah jalankan tanggungjawab saya menasihati awak...
kalau awak x ikut, saya dikira bersalah ke?
sebab saya dah tegur awak, then ada org lain yg tegur awak jugak...
kalau awak x makan nasihat, saya nk buat mcm mana ek?
awak dah la suka sgt ikut kepala awak, saya pun naik fed-up...
tapi setiap kali saya tgok awak, mesti saya rasa bersalah sbb x nasihat awak ngan cara yg betul..
x pasal2 awak ngan saya tanggung dosa bersama...

lagi satu bnda ema nk kongsi kt sini...
ema mendapat teguran secara x langsung drpd sorang shbt facebook nie..
menurut kawan saya tu, kalau kita puji kwn kita buat bnda salah..
contohnya mcm kalau dia x tutup aurat, pastu kita puji lak rmbut dia cantik laa...
atau kalau dia pakai baju x senonohz sikit, pastu kita ckp plak, baju yg dia pakai tu cantik gilerr...
atau kalau dia tangkap gambo ngan pakwe dia, then kita plak comment, alalala, comelnya korang together...
semua perkara dia atas & yg sama waktu dgnnya semua adalah bnda yg x patut kita buat sbnrnya...
kita akn kongsi sikit saham dosa dia...
sbb kita mendorng dia untuk terus buat salah...
alaa, kalau org puji kita, msti kita pun nk keep up ngan trend so that lebih ramai lagi puji kita kan?
mcm tu jugak la kt sini...
oleh itu kwn2, marilah ramai2 kita pledge kt sini, utk cuba halang diri kita drpd terus mendorong kwn2 kita kt luar sana utk terus buat dosa...
kalau boleh, kita just tgok gambar tu, and then don't comment or like the picture. just ignore. 
but kalau boleh, kita nasihati dia ke arah kebaikan...but, in a good manner...

kalau awak kata awak kesiankan saya, awak xkn buat apa yg awak buat kt saya...
saya ngaku, saya penah kacau awak, ganggu awak...
but is this a revenge?
if it is, saya akn cuba elakkan dari ganggu awak..
actually, saya jarang ganggu awak...
awak yg selalu sangat ganggu saya...
smpaikan saya terpaksa mencari jalan lain...
tapi, mungkin semua ini ada hikmahnya...
Allah Maha Mengetahui, setiap yg terjadi itu, pasti ada sebab tertentu mengapa ia berlaku...
insya-Alla, akan ku perbaiki diri yg comot nie...
untuk menjadi diri yg comel...
aminn...

No comments: